Jak rozwinąć sprzedaż w branży mieszkaniowej

Case study Ronson Development.

Jak wykorzystać YouLead do lepszej sprzedaży wysokowartościowych dóbr, promując je w Internecie? Zapytaliśmy jednego z naszych Klientów z branży deweloperskiej – Ronson Development. Gdy pojedyncza transakcja opiewa na setki tysięcy złotych, liczy się każdy lead, a zwłaszcza proces jego dojrzewania do zakupu.

Architektura to sztuka wizualna. Dlatego to zdjęcia i wizualizacje są pierwszym krokiem do zainteresowania ofertą mieszkań. Drugim jest komunikacja, która żeby była skuteczna, trafić musi jak najszybciej w oczekiwania klienta oglądającego stronę – czy to pierwszy, czy kolejny raz.

Od obserwacji do komunikacji

Tu rozpoczyna się rola systemu YouLead – obserwacja anonimowego ruchu na stronie. Taki monitoring pozwala dynamicznie dostosowywać treści strony w zależności od zbudowanego przez system profilu klienta albo historii wyszukiwania.

Dzięki temu podpowiedzi dot. konkretnych mieszkań mają większą szansę trafić dokładnie w preferencje nabywcy. Jest to szczególnie pomocne przy tak istotnych parametrach, jak raz wybrane miasto, dzielnica, metraż czy liczba pokoi.

Profilowanie

W tle nawigacji klienta przez serwis dewelopera YouLead przeprowadza automatyczne profilowanie. Głównymi narzędziami są tu reguły dotyczące scoringu leadów, czyli przyznawania punktów w lejku sprzedażowym za określone działanie klienta. Może to być np.:

  • odsłona strony,
  • oglądanie produktu,
  • zdarzenie na stronie,
  • wypełnienie formularza,
  • otwarcie linka  w wysłanym mailingu.

Takie informacje gromadzone w serwisie Ronsona pozwoliły maksymalnie spersonalizować podstrony poszczególnych inwestycji.

Od formularza do mailingów

Formularze w serwisie dewelopera to zwykle podstawa kontaktu poprzez stronę www. Na stronie Ronsona zostały zaprojektowane tak, by zapytanie o ofertę możliwe było w każdym momencie przeglądania serwisu. Co daje wdrożenie formularza również jako automatycznego pop-upu?

Wdrożony przez YouLead personalizowany popup przyniósł 17% więcej rejestracji, ponieważ jego treść zawsze odpowiada preferencjom klienta i skutecznie zachęca go do przekazania danych kontaktowych.

O ile zdobycie adresu e-mail w ten sposób nie jest szczególnie trudne, o tyle dotarcie z treścią drogą mailową stanowi zwykle duży problem. Zależnie od branży, masowy, ale nie spersonalizowany mailing, ma średni wskaźnik klikalności (CTR) od 1,5% do 9%. Przed wdrożeniem YouLead w serwisie Ronsona wynosił on 5%. Duże firmy, które inwestują w dopracowanie treści, prowadzą badania i optymalizują takie kampanie, potrafią podwyższyć ten wskaźnik nawet do 14%.

Jaką zmianę przynosi personalizacja mailingu z YouLead?

Maksymalna personalizacja

Już samo wdrożenie personalizowanego mailingu przyniosło wzrost średniego wskaźnika otwieralności maili (OR) z 17% do 68%, a klikalności z 5% aż do 26%. Jednak nie był to szczyt możliwości systemu wdrożonego w Ronsonie. Dzięki nieustannemu doskonaleniu mailingów przez dział marketingu dewelopera i specjalistów YouLead wskaźnik klikalności zbliża się do 50%!

Oferta inwestycyjna z lipca 2017 r. wysyłana w postaci spersonalizowanego mailingu osiąga wskaźnik CTR 49%.

Jak to robić?

Co decyduje o skuteczności automatycznego maila?

  • Nadawca e-maila kojarzony jest przez odbiorcę (zwiększa OR)
  • Temat maila odnosi się do preferencji odbiorcy (zwiększa OR)
  • Nagłówek (header) odnosi się do preferencji odbiorcy (zwiększa CTR)
  • Komunikat zawiera bezpośredni zwrot do osoby po imieniu
  • Oferta jest automatycznie i dokładnie dopasowana do klienta, do jego oczekiwań (zwiększa CTR)
  • Widoczna jest twarz sprzedawcy i możliwość bezpośredniego kontaktu z nim

Na deser – raporty

Ronson korzysta z pełnego pakietu raportów dotyczących konwersji, ruchu na stronie czy efektywności obsługi kontaktów przez sprzedawców.

Zaraz po wdrożeniu YouLead konwersje w Ronson Development wzrosły dwukrotnie.

Jak widać po wynikach ostatnich mailingów, to dopiero początek dobrej passy.


www.ronson.pl

W sprawie szczegółów realizacji oraz rekomendacji polecamy kontakt z Karoliną Bronszewską, Marketing Managerem Ronson Development (kbronszewska@ronson.pl).

Może Ci się również spodoba