Z widokiem na klientów. Nowa, lepsza jakość obsługi w serwisie eurofirany.com.pl

W 80 salonach firmy Eurofirany, zlokalizowanych w całym kraju, sprzedawcy rozmawiają osobiście z klientami o ich gustach i potrzebach. W tym samym czasie każdego miesiąca 330 tysięcy potencjalnych klientów ogląda witrynę eurofirany.com.pl. To największa w Polsce platforma zakupów i wiedzy o firanach, która ciągle rozszerza swoją ofertę (usługi szycia, zasłony, narzuty, lampy, dekoracje i wiele innych).

Mając taki ruch można znacznie zwiększyć skalę sprzedaży e-commerce. Do tego niezbędne jest jednak lepsze poznanie potrzeb internetowych klientów. Jak to zrobić on-line i nie zbankrutować na obsłudze klienta?

„Eva Minge czy Pierre Cardin?”

Sprzedawca w sklepie stacjonarnym nie zaczyna rozmowy od pytania klienta o dane osobowe. Tak samo powinien funkcjonować e-commerce. Z YouLead można poznać, zapisać i analizować gust klienta bez pytania go o e-mail. Od wejścia na stronę przez kolejne działania, przeglądane produkty i zawartości koszyków tworzony będzie profil klienta, nawet tego anonimowego. Określone preferencje pomogą nam automatycznie wyświetlić najbardziej dopasowane zestawy produktów, zasugerować dodatki czy specjalne akcje promocyjne.

„Jak możemy pozostać w kontakcie?”

Klienci zarejestrowani przez formularz (jeden z wielu w całym serwisie, które zintegruje YouLead) będą już na bieżąco informowani o ofercie sklepu. Otrzymają e-mailem promocje dotyczące produktów z porzuconego koszyka czy sugestie dodatkowych zakupów lub usług (cross-selling).

Przy większej skali jest to możliwe tylko wtedy, gdy zautomatyzujemy część procesu, utrzymując indywidualną relację z każdym klientem. Personalizowane popupy i mailingi to wypróbowany klucz do tej relacji.

Specjalistyczny zespół

Razem z agencją Semahead i klientem będziemy optymalizować algorytmy marketing automation. Cel jest jasny – odsłonić to, czego do tej pory nie wiedzieliśmy o klientach Eurofiran. A następnie zaplanować komunikację na dużo wyższym poziomie personalizacji. Współpracujemy z Semahead nie od dziś i mamy na koncie wiele udanych wdrożeń.

Czas to pieniądz

Realizacja zamówienia w serwisie eurofirany.com trwa krótko. Decyzja zakupowa jednak – na nieszczęście obu stron – często dużo dłużej. To czas, za który nikt dodatkowo nie płaci. Jak bardzo uda nam się go skrócić i jak pozytywnie doświadczenie zakupowe zapisze się w pamięci klientów e-sklepu? O tym opowiemy po wdrożeniu, które właśnie rozpoczynamy.

Może Ci się również spodoba